راه های کاهش استرس چیست؟

 بهترین روش‌ها برای کاهش استرس/ این راهکارها حکم آب روی آتش را دارد

استرس بخشی اجتناب‌ناپذیر از زندگی افراد است، اما راه‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که می‌توان آن را کاهش داد.

 معمولاً از روانشناسان این سؤال پرسیده می‌شود که "اگر بخواهم فقط یک کار را برای از بین بردن استرس انجام دهم، بهترین کار چیست؟ 

این یک سوال عالی است، زیرا همه افراد وقت و انرژی لازم برای یک نگرش و اصلاح سبک زندگی در مدت زمان کوتاه را ندارند، به خصوص هنگامی که در بیشترین فشار روانی خود هستند و این معمولاً زمانی است که می خواهند با مدیریت کردن استرس به دنبال جواب باشند اما سؤال این جاست که آیا "بهترین موارد کاهش دهنده استرس" واقعا استرس را کاهش می‌دهند و در حقیقت، می‌توان استرس را به طور مؤثر و فقط با تغییر دادن یک چیز ساده کاهش داد؟
شما خوشحال خواهید شد که بدانید این امکان وجود دارد. چند راه ساده و مستقل برای کاهش استرس وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید و می‌تواند تأثیر قابل توجهی در سطح استرس کلی شما داشته باشد. پنج استراتژی زیر می‌تواند به شما کمک کند تا استرس - بویژه استرس مزمن، از نوع واقعاً مضر - را از چند طریق همزمان کاهش دهید و نتایج ماندگاری به همراه داشته باشید.
از شما دعوت می‌شود امروز یکی از این عوامل کاهش دهنده فشار روانی را در کارنامه کاهش استرس خود قرار دهید تا ببینید چه تغییراتی را تجربه می‌کنید. (حتی می‌توانید استراتژی‌های کاهش استرس را تا زمانی که همه پنج مورد را به طور همزمان انجام ندهید، اضافه کنید، اما احساس نکنید که اکنون باید همه کار‌ها را انجام دهید – تنها امتحان کردن یک راه کافی است.)

 

کلینیک روانشناسی یارا

 

 


با تنفس فیزیولوژی خود را آرام کنید
طبق نظر
بهترین روانشناس تهران،یادگیری تنفس تسکین دهنده استرس شاید توصیه شماره یک کاهش دهنده استرس باشد، زیرا می‌تواند به راحتی و در هر کسی، در هر زمان و هر مکان به راحتی استفاده شود. وقتی هنوز در میانه یک موقعیت استرس‌زا هستید، می‌توانید از تنفس تسکین دهنده فشار استفاده کنید و با این کار می‌توانید پاسخ استرس خود را معکوس کرده و کل تجربه خود را از یک موقعیت استرس‌زا تغییر دهید. همچنین می‌توانید در هر زمان از روز که فهمیدید استرس دارید، تمرینات تنفسی انجام دهید و بدن خود را همانجا و در همان موقعیت آرام کنید.

 

تمرینات تنفسی به دلایل اضافی زیر یک کاهش دهنده کلی استرس است:
تسکین استرس مزمن: ورزش‌های تنفسی می‌توانند اثرات استرس مزمن را کاهش دهند. خطر استرس مزمن ناشی از جسمی است که همیشه در معرض موقعیت‌های استرس‌زا قرار دارد و یک استرس مداوم تحریک می‌کند.طبق نظر روانشناس بالینی ورزش‌های تنفسی می‌توانند بدن شما را با پاسخ آرامش دوباره به تعادل برسانند. حتی چند بار نفس کشیدن عمیق در لحظه می‌تواند ذهن و بدن را آرام کند تا شما را به سطح قبل از استرس برگرداند. انجام منظم این امر یک پیشگیری است و سطح استرس را به طور کلی کاهش می‌دهد.
تفکر واضح‌تر: هنگامی که واکنش استرس شما ایجاد می‌شود، برخی از تغییرات ناشی از این واکنش فیزیکی، تفکر واضح را دشوار می‌کند. هنگامی که به وضوح فکر نمی‌کنید، یک استرس اضافی وجود دارد که می‌تواند ایجاد شود، زیرا ممکن است اشتباهاتی انجام دهید که استرس بیشتری ایجاد کند و یا نتوانید راه حل‌های خلاقانه‌ای را ببینید که می‌تواند استرس را تسکین دهد.


استرس کلی پایین‌تر: وقتی از قبل استرس داشته باشید، ممکن است از نظر عاطفی نسبت به عوامل استرس‌زای بیشتری واکنش نشان دهید. استفاده از ورزش‌های تنفسی به عنوان کاهش دهنده استرس می‌تواند به شما کمک کند تا در کل، کمتر استرس داشته باشید و بنابراین، در مقابل عوامل استرس‌زای آینده واکنش کمتری نشان دهید.
با ورزش استرس را کاهش دهید
ورزش یک کاهش دهنده استرس فوق‌العاده و به طور کلی تقویت کننده سلامتی است. ورزش می‌تواند به شما کمک کند تا وزن خود را پایین نگه دارید و طول عمر بالایی داشته باشد، اما به چند دلیل مختلف کاهش دهنده فشار سنگین است:


خروجی: ورزش یک فضای فیزیکی برای ناامیدی و استرس برای شما فراهم می‌کند.
هنگامی که در حال آهسته دویدن روی سنگفرش هستید، یا در کلاس‌های ورزش‌های رزمی ناامیدکننده خود را بیرون می‌رانید، ورزش شما از کل بدن برای از بین بردن ناامیدی‌ها استفاده می‌کند و به طور کلی تأثیر ورزش بیشتر از مشت زدن به بالش است.
حواس پرتی: ورزش می‌تواند به عنوان یک وسیله حواس پرتی شما را از محیط‌هایی که باعث استرس می‌شوند، خارج کرده و به محیط‌های کنترل‌شده‌تری (طبیعت، کلاس‌های چرخشی، جمعی از افراد که می‌خواهند استرس نیز از بین ببرند) که بیشتر منجر به کاهش استرس می‌شوند، منتقل می‌کند. فقط بیرون آمدن از یک فضای استرس‌زا می‌تواند در روحیه شما معجزه کند.

 

جست و جو