بهترین مشاور | ویژگی های بهترین مشاور چیست؟

بهترین مشاور در بهترین مرکز مشاوره همواره در تلاش است تا راه هایی برای ساده تر شدن  و بهتر شدن زندگی به افراد را  پیشنهاد کند. باید پذیرفت که  زندگی با وجود پیچیدگی  ها و مشکلات فراوانی که در آن است نیاز به وجود یک راهنما و مشاور در آن  امری ضروری است. در این بین مشکلات زندگی باعث به وجود آمدن اختلالات روانی مختلفی می گردد که برای درمان  آنها نیاز است به یک  مشاور روانشناس مراجعه شود ، یکی  از انواع اختلالات روانی که پیچیدگی های زیادی در آن برای افراد دیده می شود اختلال شخصیت مرزی می باشد که درمان پذیری  این اختلال روانی ،بدون کمک  از روانشناس امکان پذیر نیست.

 

مشاوره اختلال شخصیت مرزی

 

 

 

طبق نظر متخصص مشاور کسانی که به اختلال مرزی مبتلا هستند دچار نواسانات خلقی زیادی میباشند که برای خود و اطرافیانشان مشکلات زیادی بوجود می آورند. این افراد در وابستگی های خود بسیار افراطی عمل می کنند و اگر اطرافیان به آنها بی توجهی کنند بسیار عصبانی و خشمگین خواهند شد . یک مشاور خوب درمرکز مشاوره رواشناسی معمولا این افراد را در بروز احساسات و هیجاناتشان  بسیار افراطی میبینند و تلاش می کنند تا در ابتدا افراد را نسبت به اختلالی که به آن مبتلا هستند آگاه کنند و پس از آن که فرد مشکل خود را پذیرفت مسیر درمان آغاز می شود.

از دیگر ویژگی های اینگونه افراد ،طبق نظر دکتر مشاور این است که افرادی که از اختلال شخصیت مرزی رنج می برند یا در دیدگاه آنها ،افراد بسیار خوب هستند و یا خیلی بد .اینگونه افراد نمیتوانند احساسات خودشان را کنترل کنند. این نوع  افراد به طور معمول نیاز دارند از نظر اطرافیان پذیرفته شوند و از تنهایی وحشت  زیادی دارند و در اغلب اوقات خود را فردی تنها میدانند.به صورت کلی بهترین مشاور روانشناس، افرادی که مبتلا به اختلال مرزی هستند را افرادی با توانایی خود آزاری و رفتارهای تکانشی می دانند که استرس و اضطراب در آنها خیی زیاد مشاهده میشود ودر صورتی که تحت درمان روانشناسی زیر نظر روانشناس خود در مرکز مشاوره حرفه ای قرار نگیرند در آنها احتمال خودکشی  وجودخواهد داشت.

 

 

به طور معمول افرادی که دچار اختلال روانی مرزی هستند بر روی اطرافیان خود تاثیر بسیار زیادی می گذارند و نزدیکان این  گونه از افراد معمولا دچار افسردگی هستند ، به همین علت معمولا بهترین روانشناسان به کسانی که برای درمان اختلال مرزی به یک مرکزمشاوره مراجعه می کنند پیشنهاد می کند  تا نزدیکان خود را برای مراجعه به کلینیک روانشناسی تخصصی تشویق نمایند. مهمترین علت بروز اختلالات مرزی دراینگونه افراد به دوران کودکی آنها مربوط می گردد، از نظر دکتر روانشناس کسانی که مبتلا به اختلال مرزی هستند معمولا مادرانی بی ثبات داشته  و یا در کودکی خود جدایی و طلاق والدین را تجربه کرده اند.

بر ای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاوره اختلال شخصیت کلیک کنید.

 

درمان اختلال مرزی

برای درمان تخصصی اختلال مرزی در مراکزمشاوره معمولا از یک روانپزشک هم در کنار رواندرمانی کمک میگیرند . دارو درمانی و استفاده از دارو های ضد افسردگی برای درمان کسانی که دچار اختلالات مرزی هستند پیشنهاد می شود تا این گونه افراد مبتلا به اختلالات شخصیت بتوانند با کمک بهترین روانشناسان و بهترین روانپزشکان به زندگی طبیعی خود باز گردند.

جست و جو