مشکلات مالی در زندگی زناشویی و تاثیرات آن

مشکلات مالی در زندگی زناشویی از آن دسته از موضوعاتی است که برای بسیاری از خانواده‌ها در مرحله‌ای از زندگی ممکن است اتفاق بیفتد. شاید شنیدن این موضوع خوشایند نباشد اما در واقعیت دلیل بسیاری از طلاق‌ها مشکلات مالی است. در چنین شرایطی زوجین احساسی که قبل از وقوع بحران مالی به یکدیگر داشته‌اند را از دست می‌دهند و در بیشتر موارد مشکلات مالی به مشکلاتی در روابط عاطفی تبدیل می‌شود. به طوری که گاهی حتی با حل مشکلات مالی روابط زناشویی هرگز مثل قبل نمی‌شود. در این شرایط برای جلوگیری از تخریب بیشتر روابط مشاوره خانواده ضرورت می‌یابد.

تاثیرات مشکلات مالی بر زندگی:

1.افسردگی

افسردگی یکی از مشکلاتی است که ممکن است بر اثر بروز مشکلات مالی افراد را درگیر کند. در بحران‌های مالی توانایی افراد برای تأمین مایحتاج خود کاهش می‌یابد و به دنبال آن سلامت روان افراد به خطر می‌افتد؛ چرا که طبیعتا توان مالی خود را برای پرداختن به امور تفریحی از دست داده‌اند. ناامید حاصل از این مشکل برخی موارد منجر به بروز افسردگی می‌شود.برای اطلاعات بیشتر به بخش افسردگی مراجع کنید.

2.اضطراب

مشکلات مالی در زندگی زناشویی و  به ویژه زمانی که پای فرزندان در میان باشد اضطراب و استرس زیادی را برای خانواده به وجود می‌آورد؛ در این بین  ممکن است این اختلالات به فرزندان هم منتقل شود و آن‌ها را نیز در این بحران درگیر کند.این اضطراب و استرس ها میتواند ناشی از ناتوانی در پرداخت هزینه های فرزندان ،خانه و... باشد.برای اطلاعات بیشتر به بخش اضطراب مراجعه کنید.

3.مشکلات در روابط جنسی

در زندگی زناشویی،روابط زوجین  بر اثر مشکلات مالی تحت فشار قرار گرفته و ممکن است باعث سردی در روابط عاطفی گردد.مثلا زنی که از طرف همسر خود تحت حمایت مالی نیست وممکن است امید خود را از دست بدهد و دیگر اشتیاقی برای برقراری رابطه نداشن رابطه باشد که بسیار در زندگی آسیب رسان است.

قبل از به وجود آمدن این مشکلات،بهتر است از طریق بالا بردن سطح دانش عمومی اقتصادی خود و خانواده زمینه  را برای تصمیم گیری های اقتصادی فراهم کنید.همچنین در تصمیم گیری های مالی همسر خود را هم شریک کنید زیرا باعث میشود اختلافات هم کمتر شود.

 

جست و جو