طلاق | آیا مشاوره قبل از طلاق ضرورت دارد؟

مشاوره طلاق  در بسیاری از موارد می‌تواند مانع بسیاری از آسیب‌ها به اعضای خانواده باشد. در  جریان طلاق مرد و زن فشارهای روانی زیادی را تحمل میکنند؛ در این بین آسیب‌های طلاق بر فرزندان نیز بسیار زیاد است. طلاق  به هر دلیلی هم که باشد جلوه ی خوبی در جامعه ندارد و زندگی حال و آینده افراد، به خصوص زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بیشتر افراد از احکام طلاق و حقوقی که دارند، آگاهی ندارند و با نگاهی نادرست وارد فرایند طلاق شده و تمام پل‌های پشت سر خود را خراب می‌کنند. در حالی که اگر از همان ابتدا با فردی که آگاهی کامل را در این زمینه دارد مشورت می کردند، می‌توانستند راهکارهای بهتر و مؤثرتری را برای حل مشکلاتشان پیدا کنند. پس اگر در فکر طلاق  هستید حتما قبل از اقدام به هر کاری از مشاوره استفاده نمایید.

 

حال وظیفه ی مشاور قبل از طلاق چیست؟

مشاوره طلاق به معنی كمک به زوجین برای جدا شدن از یکدیگر نیست. بلكه مشاور سعی می‌كند با بررسی مشكلات زوجین و سنجش، امکان نجات زندگی مشترک و بهبود رابطه زوجین راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهد. در صورتی كه به این نتیجه برسد كه امکان ادامه زندگی مشترک وجود دارد، زوجین را تشویق می‌کند تا از مشاوره خانواده بهره‌مند شوند و به زندگی خود فرصتی دوباره دهند.

همچنین در مورد تبعات حقوقی و اجتماعی طلاق  و قوانین آن و مطابقت دادن آن با مشكلات زوجین اطلاعاتیادی به زوجین می‌دهند و ایشان را حتی در مواردی از طلاق منصرف می‌كنند و راه‌هایی را برای رفع مشكلات زندگی مشترک ارائه می‌دهند. برعکس زمانی که امکان نجات زندگی مشترک وجود نداشته و زوجین اصرار زیادی بر جدایی داشته‌باشند آن‌ها را در زمینه مراحل قانونی آن راهنمایی می‌کند تا با کمترین میزان آسیب از یکدیگر جدا شوند؛ در برخی موارد طلاق بهترین راه برای جبران آسیب‌هاست.

ضرورت مشاوره طلاق برای فرزندان

قسمتی از مشاوره طلاق مربوط به فرزندان است. فرزندان در خانواده‌ای که طلاق اتفاق افتاده، بیشترین آسیب را می‌بینند؛ از این رو لازم است قبل از اقدام برای طلاق  با مشاوره گرفتن از روانشناسان خوب تهران در مورد صدماتی که به فرزندان وارد می‌شود پیشگیری کنید. در مواردی كه زوجین فرزند ندارند، طلاق  بسیار راحت‌تر است. پس قبل از اقدام به طلاق  و آسیب رساندن به روحیه فرزندانتان با روانشناس مجرب مشورت کرده و راه حل‌های مناسب را برای کاهش آسیب ها را به کار ببرید.

 

جست و جو