اهمیت مشاوره روانشناسی خیانت!

مشاوره خیانت همسر تلفنی و یا حضوری، برای زوج هایی کاربرد دارد که با مشکل خیانت روبرو شده‌اند یا نسبت به خیانت همسرشان دچار ترس و شک و تردید هستند. فردی که مورد خیانت قرار میگیرد، دچار احساس عدم امنیت، خشم، شوک و سردرگمی می‌ شود. مسلما در این شرایط تصمیم گیری به صورت منطقی برای زندگی بسیار سخت بوده و ممکن است مرتکب اشتباهات غیر قابل جبرانی شوید پس باید قبل از هر کاری به خودتان زمان بدهید تا آمادگی پذیرش این موضوع را به دست آورید. با استفاده از خدمات مشاوره خیانت همسر این امکان فراهم می‌شود که با ریشه یابی اصولی دلایل خیانت همسرتان، به تدریج موفق شوید کنترل و مدیریت شرایط را در دست بگیرید و بهترین تصمیم را در زندگی مشترک خود بگیرید. 

کلینیک روانشناسی یارا

 

مشاوره خیانت همسر تلفنی

خیانت همسر به معنای بی وفایی، بدقولی و عهد شکنی و شکستن تعهدات زن یا مرد نسبت به پیمانی‌ست که در زمان ازدواج  با یکدیگر بسته شده است. در تمامی جوامع، خیانت یک امر ناپسند است که آسیب‌ها و نتایج منفی زیادی بر زندگی زناشویی به همراه دارد. از آن جایی که آگاهی از خیانت همسر بار هیجانی منفی بسیار زیادی با خود به همراه دارد و تصمیم گیری از روی عقل و منطق در آن لحظه بسیارسخت و دشوار است، در ابتدا مشاوره خیانت همسر تلفنی به شما کمک می‌کند تا بدون هیچ گونه قضاوتی شنیده شوید و مشکلات خود را با روانشناس در میان بگذارید. زمانی که اندکی از این بار بزرگ از روی شانه‌تان برداشته شود، قادرید تصمیم گیری بهتری برای آینده‌تان داشته باشید. 

 

چه عواملی زمینه خیانت همسر را افزایش می دهد؟

زمانی که در زندگی زناشویی خیانتی اتفاق می‌افتد، هر دو طرف معمولا موقعیت را فقط از دریچه نگاه خود تحلیل می‌کنند و می بینند. به عنوان مثال بسیاری از مردها بحث سردمزاجی همسر خود را عنوان می کنند و بسیاری زنان از عدم توجه و محبت مردان خود شکایت می‌کنند. اما حقیقت این است که عوامل زیادی در خیانت همسر نقش دارند و در بسیاری از موارد هم فرد ی که به او خیانت شده و هم فردی که خیانت کرده در این مسئله نقش دارند. در واقع هر یک کم و بیش در مسئله خیانت سهمی ایفا می‌کنند.

به طور کلی از عوامل اصلی خیانت می‌توان به عدم عشق و محبت به همسر وعدم برآورده کردن نیازهای عاطفی یا احساسی فرد توسط همسر، بی توجهی به نیازهای جنسی همسر، اختلالات روانشناسی، شخصیتی یا رفتاری در فرد خطا کار، خشم نسبت به همسر و انتقام گرفتن از او، تنوع طلبی و ازدواج اجباری اشاره کرد. با دریافت مشاوره خیانت همه‌ی این مسائل قابل حل هستند. 

 

آسیب و پیامد های خیانت همسر در زندگی مشترک

خیانت به همسر می‌تواند دارای شکل های گوناگونی باشد. انواع خیانت عبارتند از خیانت احساسی، خیانت رفتاری، خیانت کلامی، خیانت ذهنی و خیانت در روابط نامشروع که هر کدام می‌توانند پیامدهای منفی بسیار زیادی برای زوجین داشته باشند که مهم ترین بازتاب آن در زندگی مشترک از بین رفتن اعتماد بین زوجین، صمیمیت و احترام در بین زوجین است. 

معمولا قبل از طلاق به دلیل خیانت، طلاق عاطفی اتفاق می‌افتد و همزمان فرد دچار بی‌اعتمادی شدید نسبت به جنس مخالف، افسردگی، بی میلی نسبت به زندگی، استرس و اضطراب یا شکاکی بیش از حد می‌شود. البته فرد خطاکار هم ممکن است دچار احساس گناه و عذاب وجدان شدید شود که در صورت تداوم، زندگی فرد به کلی مختل شده و جبران اشتباه دغدغه‌ای فکری برای او شود. 
 

آیا راهکاری برای جلوگیری از خیانت همسر وجود دارد؟

یکی از سخت ترین و مشکل ترین انتخاباتی که فرد در زندگی انجام میدهد، انتخاب همسر و ازدواج است. همسر گزینی مناسب یکی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از تجربه تلخ مورد خیانت واقع شدن است. مشاوره قبل از ازدواج با تحلیل موقعیت و شخصیت طرفین و همچنین بررسی دیدگاه‌ها و اهداف کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.برای اطلاع بیشتر از مشاوره قبل از ازدواج کلیک کید.

از آنجایی که پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، زوج‌های جوانی که تازه می‌خواهند وارد زندگی مشترک شوند، با استفاده از مشاوره خیانت همسر می‌توانند سطح آگاهی خود را نسبت به دلایل خیانت در مردان و شناخت علت خیانت در زنان افزایش دهند تا از وقوع خیانت همسر جلوگیری کنند.

 

مزایای مشاوره تلفنی خیانت همسر 

از آنجایی که دیدگاه کلی نسبت به مشاوره خیانت همسر منفی است، بسیاری از افراد در زمان مشاوره حضوری نمی‌توانند بسیاری از حرف‌های خود را به راحتی بیان کنند. به همین دلیل مشاوره خیانت همسر تلفنی، می‌تواند یک زمینه ایمن را برای مشاوره خیانت همسر و مشاوره طلاق فراهم نماید. از دیگر مزایایی که مشاوره تلفنی دارد این است که شما به راحتی می‌توانید تنها با یک تماس از یک فرد متخصص در زمینه مشکل خود مشاوره بگیرید و زودتر از مشاوره حضوری ازخدمات و کمک مشاورین بهره مند شوید.

 

مزایای مشاوره حضوری خیانت همسر 

طبق نظر روانشناسان در کلینیک یارا،در مشاوره حضوری خیانت همسر  به دلیل اینکه امکان همدلی بیشتر می‌شود، رابطه درمانی که از اصولی‌ترین عوامل تاثیر گذار در درمان است زودتر شکل گرفته و در نتیجه روند بهبودی تسریع می‌شود. به این صورت زودتر می‌توانید شانس تجربه زندگی زیباتر را به دست آورید.  

جست و جو