تاثیر مشاوره روانشناسی خانواده بر کاهش میزان خیانت و طلاق

یکی از اساسی ترین مسائلی که در جامعه امروز در بهترین مرکز روانشناسی مورد توجه قرار گرفته است، بالا بودن میزان خیانت و طلاق بین زوج ها به دلیل مشکلات جنسی و عدم مراجعه آنها به مشاوره سکس تراپی است . در واقع مسائل جنسی موضوع بسیار با اهمیت در زندگی زناشویی می باشد ، به عنوان یک پایه واساس در به وجود آمدن  و تشکیل خانواده محسوب میشود  . روانشناس سکس تراپی در مرکز مشاوره  روانشناسی، عدم توجه وعدم تلاش برای رفع مشکلات جنسی را باعث سردی بین زوجین به زندگی مشترک و بروز طلاق عاطفی و حتی طلاق واقعی می دانند که اگر با آن به شکل درستی برخورد نشود کل زندگی خانوادگی افراد را درگیر و دچار مشکل  می کند .

بسیاری از افراد به دلیل آموزش های فرهنگ سنتی از صحبت کردن و بیان مشکلات جنسی خود حتی در زمانی که میخواهد  ازدواج  کنند،به روانشناس خوب شرم داشته و خجالت میکشند  و باعث بروزمشکلاتی در زندگی مشترک خود می شوند . در بهترین کلینیک های روانشناسی برای آن که افراداجعه کننده مر احساس آرامش بیشتری در بیان مشکلات خود داشته باشند از روانشناس خانم و روانشناس آقا برای حل مشکلات جنسی و مشاوره زناشویی استفاده می شود تا مراجعین بدون خجالت و احساس شرم درباره مسائل  و مشکلات خود صحبت کنند . داشتن اعتماد و اطمینان برای محرمانه ماندن صحبت ها بین  روانشناس سکس تراپی و مراجع یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیار حائز اهمیت است .دکتر سکس تراپی در کلینیک مشاوره  و روانشناسی بدون آن که نسبت به افراد قضاوتی داشته باشد تلاش می کند تا در حل مشکلات جنسی آنها ،به مراجعین کمک کند .

 

 

 

 

 

چه زمانی به مشاوره زناشویی خوب نیاز داریم ؟

-         عدم تمایل به رابطه جنسی : یکی از بیشترین و مهمترین مواردی که مراجعین در مشاوره طلاق برای دلیل طلاق خود بیان می کنند ، عدم تمایل برقراری روابط جنسی در شریک زندگی آنها می باشد. درمانگر روابط جنسی در مرکزمشاوره  روانشناسی به افراد پیشنهاد می کنند تا در صورت روبرو شدن با این مشکل در رابطه جنسی حتما از کمک یک متخصص سکس تراپی بهره بگیرد و با کمک همراهی او درباره دلیل بی میلی خود با همسر ، صحبت شود .

یکی از بیشترین دلایل بروز بی میلی جنسی در افراد مشغله  و کار زیاد و یا مصرف داروهای آرامبخش و دارو های  تقویت قوای جنسی می باشد که افراد بدون تجویز پزشک آن را مصرف میکنند . این دارو ها در طولانی مدت عوارضی همچون ایجاد بی میلی و سرد مزاجی را برای زوجین بوجود خواهد آورد . از همین رو بهترین روانشناس سکس تراپی ، مصرف دارو را تنها تحت نظارت پزشک مجاز می داند و از مصرف خودسرانه این نوع داروها افراد را منع میکند.

 

-         مشکلات ارگاسم : به وجود آمدن مشکلات مربوط به ارگاسم در افراد ممکن است دلایل زیادی از جمله مشکلات  روحی و روانی و جسمی داشته باشد .از جمه دلایل آن می توان به تفکرات نادرست و اشتباهی  که در بعضی  از خانواده ها به چشم میخورد ، نام برد . افرادی که در دوران کودکی و نوجوانی خود با این تفکر که رابطه جنسی امری گناه و زشت است مواجه بوده اند برایشان دشوار است که در رابطه جنسی با همسر خود رسیدن به لذت جنسی را تجربه کنند . این گونه افراد نیاز بسیار زیادی برای مراجعه به یک روانشناس سکس تراپی خوب داشته تا با کمک او افکار خود را اصلاح کنند .

 

   دگر خواهی و خیانت : بعضی اوقات افرادی که برای مشاوره خیانت به کلینیک روانشناسی  یارا مراجعه می کنند از یک نوع مشکلی به نام دگر خواهی رنج می برند که باعث می شود فرد تنها با برقراری رابطه جنسی با شریک زندگی خود به تنهایی تمایلات جنسی اش بر طرف  و حل نمی شود و برای حل این مشکل خود دست به خیانت در زندگی زناشویی خود میزند . این افراد تنها رفع میل جنسیخود  را دلیلی بر خیانت خود دانسته ولی از یک طرف علاقه به شریک زندگی خود را همچنان حفظ کرده اند .

متخصص روانشناسی سکس تراپی معمولا ریشه مشکلات افراد دگر خواه را در نحوه ی برقراری رابطه جنسی آنها با شریک زندگی خود می دانند . این افراد گاهی اوقات  تمایلات غیر معمول همچون سادومازوخیسمیا( آزارگری جنسی) داشته که تمایلی به بروز آن نزد همسر خود ندارند . مشاوره سکس تراپی خوب برای این افراد ضروری بوده تا ریشه تمایلات و ریشه ی مشکلات آنها به نحوی مناسب و درست بررسی شده ودرمان شود .

 

برای بهترین مشاوره سکس تراپی معمولا مراجعه حضوری  گزینه ی مناسب تری می باشد اما بعضی اوقات  افرادی که به دلایل گوناگون همچون خجالت و شرم وحیا توانایی صحبت حضوری با دکتر روانشناس را ندارند می توانند از مشاوره تلفنی نیز برای حل مشکلات خود استفاده کرده و با یک متخصص مشاور در زمینه روابط جنسی خود گفتگو کنند تا راه حل های تخصصی را دریابند .

جست و جو