درمان کودکان مبتلا بهADHD

 

درمان کودکان مبتلا به ADHD

فکر می کنید دارو تنها درمان اختلال بیش فعالی با کمبود توجه است؟ در ادامه ی مقاله درباره همه روشهای درمانی بیش فعالی و  اینکه چگونه می توانید به بهترین شکل به کودک خود کمک کنید بیاموزید.

 

 

گزینه های درمانی ADHD شما چیست؟

درمان اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD یا ADD) فقط مصرف دارو نیست. بسیاری از درمان های موثر دیگر نیز وجود دارد که می تواند به کودکان مبتلا به بیش فعالی کمک کند توانایی توجه ، کنترل رفتار تکانشی و مهار بیش فعالی را بهبود بخشند.

وعده های غذایی مغذی ، بازی و ورزش ، یادگیری مهارت های مقابله ای جدید و بهبود مهارت های اجتماعی بخشی از یک برنامه درمانی متعادل است که می تواند عملکرد کودک شما را در مدرسه بهبود بخشد ، روابط او را با دیگران تقویت کند و استرس و ناامیدی را کاهش دهد - برای آنها و برای شما تمام خانواده.برای اطلاعات بیشتر مقاله مهارت های کودکانADHDرا مطالعه بفرمایید.

 

 

 

داروهای ADHD
داروهای تحریک کننده ای مانند ریتالین و Adderall اغلب برای ADHD تجویز می شوند ، اما ممکن است بهترین گزینه برای کودک شما نباشد  و مطمئناً تنها درمان نیستند.

داروها برای ADHD ممکن است به کودک شما کمک کند تا تمرکز بهتر داشته باشد یا حداقل در کوتاه مدت آرام بنشیند. اما تا به امروز ، شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد آنها پیشرفت مدرسه ، روابط یا مسائل رفتاری را در طولانی مدت بهبود می بخشند. و حتی در کوتاه مدت ، دارو تمام مشکلات را حل نمی کند یا علائم ADHD را به طور کامل از بین نمی برد.

علاوه بر این ، نگرانی هایی در مورد تأثیرات این داروهای قدرتمند بر روی مغز در حال رشد کودک وجود دارد. و عوارض جانبی - مانند تحریک پذیری ، از دست دادن اشتها و بی خوابی - نیز می تواند مشکل ساز باشد.

نتیجه نهایی: دارو ابزاری است نه درمانی.

 

واکنش هر کس به داروهای ADHD متفاوت است. برخی از کودکان بهبود چشمگیر را تجربه می کنند در حالی که دیگران کم و بدون تسکین تجربه می کنند. عوارض جانبی نیز از کودکی به کودک دیگر متفاوت است و برای برخی از مزایای آن بسیار بیشتر است. از آنجا که همه واکنش های متفاوتی دارند ، یافتن دارو و دوز مناسب زمان می برد.

داروهای ADHD وقتی با سایر درمان ها ترکیب شوند ، موثرتر هستند. اگر کودک شما از سایر روشهای درمانی که مهارتهای جدید کنار آمدن را آموزش می دهد ، از داروهای شما سود بیشتری نیز خواهد برد.

داروهای ADHD باید همیشه از نزدیک کنترل شود. درمان دارویی برای بیش فعالی بیش از مصرف قرص و فراموشی آن است. پزشک کودک شما باید عوارض جانبی را کنترل کند ، اطلاعاتی راجع به احساس کودک شما نگه دارد و مقدار مصرف را بر اساس آن تنظیم کند. وقتی دارو برای ADHD به دقت کنترل نشود ، از اثر کمتری برخوردار است و خطر بیشتری دارد.

اگر تصمیم دارید کودک خود را تحت دارو قرار دهید ، این بدان معنا نیست که او مجبور است برای همیشه روی آن باقی بماند. اگرچه به طور مکرر از بین بردن و استفاده از هر دارویی ایمن نیست ، اما اگر اوضاع خوب پیش نرود ، می توانید با خیال راحت تصمیم بگیرید که درمان ADHD کودک خود را با دارو متوقف کنید. اگر می خواهید فرزندتان مصرف دارو را متوقف کند ، حتماً برنامه های خود را به پزشک اطلاع دهید و با آنها کار کنید تا داروها را به آرامی کاهش دهد.


درمان ADHD از خانه شروع می شود .شما به عنوان  والدین ، ​​ تأثیر زیادی در درمان فرزند خود دارید. طبق نظر روانشناس افسردگی داشتن یک رژیم غذایی سالم ، داشتن ورزش زیاد و سایر انتخاب های هوشمندانه روزانه می تواند به کودک در مدیریت علائم ADHD کمک کند. این بدان معناست که کودک شما می تواند درمان ADHD را امروز - در خانه - آغاز کند. قدرت ورزش در درمان ADHD ورزش یکی از ساده ترین و مثرترین راه ها برای کاهش علائم ADHD است. فعالیت بدنی بلافاصله میزان دوپامین ، نوراپی نفرین و سروتونین مغز را افزایش می دهد - همه اینها بر تمرکز و توجه تأثیر می گذارد. به این ترتیب ، ورزش و داروهای ADHD مانند ریتالین و Adderall به طور مشابه کار می کنند. اما برخلاف داروهای ADHD ، ورزش به نسخه نیاز ندارد و عاری از عوارض جانبی است. فعالیت هایی که نیاز به توجه دقیق به حرکات بدن دارند ، مانند رقص ، ژیمناستیک ، ورزش های رزمی و اسکیت بورد ، به ویژه برای کودکان مبتلا به ADHD بسیار مفید است. ورزش های گروهی نیز انتخاب خوبی است. عنصر اجتماعی آنها را جالب نگه می دارد.

 

اهمیت خواب در درمان ADHD
طبق نظر مشاوران
کلینیک روانشنسی یارا خواب منظم با کیفیت می تواند منجر به بهبود چشمگیر علائم ADHD شود. با این حال ، بسیاری از کودکان مبتلا به ADHD در خواب شبانه مشکل دارند. بعضی اوقات ، این مشکلات خواب به دلیل داروهای محرک است و کاهش دوز یا قطع کامل دارو مشکل را حل می کند.

با این حال ، درصد زیادی از کودکان مبتلا به ADHD که از مواد محرک استفاده نمی کنند ، مشکلات خواب نیز دارند. اگر فرزند شما یکی از آنهاست ، نکات زیر می تواند به شما کمک کند.

1.یک ساعت خواب منظم تنظیم کنید (و آن را اجرا کنید).

اگر صدای پس زمینه کودک شما را بالا نگه دارد ، دستگاه صوتی یا فن را امتحان کنید.
حداقل یک ساعت قبل از خواب همه وسایل الکترونیکی (تلویزیون ، کامپیوتر ، بازی های ویدیویی ، آیفون) را خاموش کنید.
فعالیت بدنی در عصر را محدود کنید.

 

درمان حرفه ای برای ADHD
اگرچه روش های زیادی وجود دارد که می توانید به کودک مبتلا به ADHD در خانه کمک کنید ، اما ممکن است بخواهید در این راه از متخصص کمک بگیرید.
روانشناس کودک مجرب ADHD می توانند به شما کمک کنند تا یک برنامه درمانی موثر برای کودک خود تهیه کنید. از آنجا که ADHD به ترکیبی از درمان ها و استراتژی ها بهترین پاسخ را می دهد ، مشاوره با چندین متخصص توصیه می شود.

برای یافتن ارائه دهندگان درمان ADHD ، ممکن است بخواهید با پزشک مراقبت های اولیه خود ، متخصص اطفال کودک ، بیمارستان های محلی یا کلینیک ها تماس بگیرید. منابع دیگر برای ارجاع ارائه دهنده شامل شرکت بیمه شما ، مقامات مدرسه فرزند شما یا یک گروه محلی برای پشتیبانی والدین است.

 

درمان نوروفیدبک:

یکی از روش های غدیر تهاجمی و بدون عوارض برای بیش فعالی نوروفیدبک است.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نوروفیدبک برای کودکان را مطالعه بفرمایید.

 

روانپزشکان کودک و نوجوان:

ADHD را تشخیص داده و داروها را تجویز کنید
روانشناسان:

ADHD را تشخیص دهید و گفتاردرمانی ارائه دهید
به افراد مبتلا به بیش فعالی کمک کنید احساسات خود را کشف کنند

درمانگران شناختی-رفتاری:

برنامه های اصلاح رفتاری را در مدرسه ، محل کار و خانه تنظیم کنید
اهداف مشخصی را برای رفتار و موفقیت تعیین کنید
به خانواده ها و معلمان کمک کنید تا پاداش ها و عواقب خود را حفظ کنند
متخصصان آموزشی:

تکنیک های موفقیت در مدرسه را بیاموزید
به کودکان کمک کنید از مدرسه محل اقامت بگیرند
در مورد فن آوری کمکی به خانواده ها مشاوره دهید

 

منبع:www.helpguide.org

گرد آورنده:نرگس برجسته باف

جست و جو