افسردگی در نوجوانان |علائم و نشانه ها

نوجوانان و افسردگی

افسردگی درمان نشده در نوجوانان می تواند منجر به خودکشی شود. یک متخصص روانشناسی علائم افسردگی و علائم هشدار دهنده خودکشی را توضیح می دهد.

طبق گفته وزارت بهداشت و خدمات انسانی  ، تقریباً از هر پنج نوجوان یک نفر دارای اختلال سلامت روانی قابل تشخیص است و تقریباً یک سوم علائم افسردگی را نشان می دهد.

علائم افسردگی در نوجوانان همیشه آسان نیست ، زیرا اغلب به عنوان یک رفتار طبیعی نوجوان ظاهر می شود. علائم هشدار دهنده اولیه احتمالاً شامل: تحریک پذیری ، خستگی ، تغییر در الگوی خواب ، تغییر در الگوی غذا خوردن ، کناره گیری اجتماعی و  یا عصبانیت است.

مطالعه ای در مورد روند افسردگی در بین نوجوانان و جوانان نشان داد که 37٪ در گزارش های  افسردگی در بین نوجوانان بین سال های 2005 و 2014 افزایش یافته است. با توجه به افزایش افسردگی نوجوانان ، درک والدین و مربیان و اطرافیان ، از علائم نوجوانان بسیار مهم است .برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با  مشاوره روانشناسی نوجوان کلیک کنید.

علائم افسردگی نوجوانان
ویژگی تعیین کننده یک افسردگی اساسی یک دوره حداقل دو هفته ای است که تقریباً در همه فعالیت ها یا خلق و خوی افسرده وجود دارد و یا علاقه شما از بین می رود. در نوجوانان ، ممکن است روحیه تحریک پذیر باشد. دوره دو هفته ای نشان دهنده تغییر عملکرد در نوجوان است.

علاوه بر تجربه خلق افسرده یا تحریک پذیر یا از دست دادن علاقه و لذت ، چهار علامت دیگر نیز باید وجود داشته باشد:

• عصبانیت یا خصومت
  • تغییر در عادات غذایی یا خوابیدن
  • خستگی یا کمبود انرژی
  • ناامیدی
  • احساس گناه یا بی ارزشی
  • عملکرد ضعیف مدرسه
  • کمبود انگیزه
  • مشکل در تمرکز
  •  گریه مکرر
  • بی قراری
  • تحریک
  • دردهای بدون دلیل
  • افکار مرگ یا خودکشی

علائم هشدار خودکشی در نوجوانان احتمال خودکشی در همه زمان های یک دوره افسردگی اساسی وجود دارد. علائم زیر را برای خودکشی در بین نوجوانان مشاهده کنید:

صحبت از خودکشی نوشتن شعر یا داستان در مورد خودکشی ،بخشش اموال گرانبها، درگیر یک رفتار بی پروا عاشقانه ،مرگ خداحافظی با دوستان و اعضای خانواده (حضوری ، یادداشت یا رسانه های اجتماعی)، رسانه های اجتماعی رمزآلود به روزرسانی می کنند که به مرگ یا پایان اشاره دارند.برای اطلاعات بیشتر در رابطه با توصیه به اطرافیان فرد افسرده کلیک کنید.

درمان افسردگی

روان درمانی:درمان شناختی رفتاری اغلب درمان های اولیه خوبی برای موارد خفیف تا متوسط ​​افسردگی هستند.

گروه درمانی: گروه های درمانی می توانند برای نوجوانان موثر باشند. از طریق کار گروهی ، نوجوانان با دیگر نوجوانانی که مبارزات خود را به اشتراک می گذارند و درک می کنند ، ارتباط برقرار می کنند و شبکه های پشتیبانی فراتر از خانواده نزدیک و دوستان نزدیک خود را ایجاد می کنند.

دارو درمانی: مهارکننده های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRI) داروهای ضد افسردگی هستند که می توانند برای نوجوانان مبتلا به اختلال افسردگی اساسی مفید باشند. یک نوجوان تحت درمان اختلال افسردگی اساسی باید توسط روانپزشک مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مشخص شود آیا دارو لازم است یا خیر. داروهای ضد افسردگی خطراتی دارند.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با راه های درمانی افسردگی کلیک کنید.

منبع:www.psycom.net

کلینیک روانشناسی یارا