روانشناس کودک خوب برای درمان بی خوابی در کودکان چه راه حال هایی در مرکز مشاوره کودک ارائه می دهد؟

روانشناس کودک خوب در مرکز مشاوره کودک با والدینی سرو کار دارد  که مشکلات گوناگونی و متفاوتی با فرزندان خود دارند. بی خوابی در کودکان یا نامنظم بودن تایم خواب آنها یکی از انواع  مشکلاتی است که بهتر است والدین برای حل آن به یک روانشناس کودک در یک کلینیک روانشناسی کودک یارا  مراجعه کنند. راه های درمان بی خوابی در کودکان با بعضی از راه های درمانی که برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار میگیرد شباهت دارد. علائمی که کودکان در مواجه با بی خوابی از خود بروز می دهند طبق نظر دکتر روانشناس کودک از بزرگسالان شدت بیشتری دارد دلی آن هم این است که کودکان نیاز به خواب بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند.

 

 

 

عنوان

 

 

 

پیشنهادات روانشناس کودکان

-       بسیاری از مشاور کودکان در مرکز مشاوره کودکان این توصیه را به والدین میکنند که  برای زمان خواب کودک خود حتما باید برنامه ریزی داشته باشند واجازه ندهند کودک در زمان های خواب بیدار بماند. انجام بازی های هیجان انگیز قبل از خواب و تماشای فیلم های ترسناک همگی ممکن است باعث به هم ریختن  زمان خواب کودک شود بنابراین یک  روانشناس کودک خوب به والدین پیشنهاد می کند تا قبل از اینکه کودک به تخت خواب خود برود کم کم کودکان را از انجام فعالیت های مهیج باز دارند.

 

-        متخصص روانشناس کودک به والدین پیشنهاد می کنند تا یک برنامه غذایی مناسب برای کودک خودفراهم کنند. یک روانشناس کودک خوب در کلینیک های روانشناسی کودک به والدین این  پیشنهاد را  می دهند که  نوشیدن شیر را جزء برنامه های کودک برای قبل از خواب قرار داده تا باعث شود کودکشان  خوابی آرام و سبک داشته باشند. مصرف غذا های پر کالری و دارای قند بالا یا مواد کافئین دار قبل از خواب طبق نظر مشاور خوب کودک میتواندبسیار آسیب رسان باشد ، زیرا این مواد مضر نه تنها به سلامت دندانهای کودک آسیب می زند بلکه باعث ایجاد انرژی زیاد و بی خوابی در کودکان میشود.

 

 

-         طبق نظر روانشناس کودک نداشتن فعالیت بدنی کافی یکی دیگر از دلایلی است که منجر به  بی خوابی  میشود . اگر کودکان در طول روز انرژی خود را به طور مناسب تخلیه نکنند علاقه ای به خوابیدن در زمان مناسب نخواهند داشت و یا ترجیح می دهند تا با وسایل بازی خود سرگرم شود به همین خاطر بهترین مشاور کودک در بهترین کلینیک های روانشناسی به والدین پیشنهاد می کنند تا اسباب بازی های کودک را در زمان خواب کودک از دسترس آنها خارج و دور کند.

 

-         داشتن آرامش برای کودکانی که می خواهند بخوابند یکی از عوامل مهم و موثر در خواب است و بسیار مهم است . دکتر مشاور کودکان به والدین پیشنهاد می دهد تاقبل از خواب هرگز کودک خود را بخاطر کارهایی  که در طول روز انجام داده اند سرزنش نکنند ونگذارند قبل از خواب کودکشان استرس و نگرانی برای کودک بوجود بیاید. ایجاد محیط ساکت و بدون هیچ تنش و اضطرابی می تواند باعث بهتر شدن خواب در کودکان گردد.

جست و جو