چه اشتباهاتی در زندگی زناشویی به طلاق منجر میشود؟

عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است زندگی زناشویی را به سمت جدایی و طلاق بکشاند؛ با این حال برخی از آن‌ها از عمومیت بیشتری برخوردار اند. در ادامه به بررسی اشتباهاتی که منجر به طلاق  می شوند می‌پردازیم:

1. اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند | تصمیمات شتاب زده 

اکثر دختران و پسران جوان در اوایل ازدواج، شدیدا عاشق یکدیگر هستند اما این احساسات آتشین در بسیاری از مواقع به سرعت فروکش کرده و مدتی پس از ازدواج،  اختلاف نظرهای بسیاری شروع می‌شود. گرفتن تصمیمات عجولانه و از روی احساسات، مشورت نکردن با همسر و عدم بررسی منطقی و عقلانی مشکلات باعث دامن زدن به تنش‌های بین زوجین می‌شود. 

راه‌حل: ازدواج، آغاز زندگی دو نفره و پیمودن مسیر مشترک توسط زوجین است که این مسیر خالی از سختی‌ها ومشکلات نخواهد بود. پس مدیریت، برنامه ریزی و پیدا کردن راهی برای حل مشکلات بسیار اهمیت دارد. در فرصت مناسب با همسرتان در مورد مشکلات و دغدغه‌هایتان مشورت کنید. این کار باعث بارش فکری می‌شود و در نهایت می‌توانید بهترین راه حل را پیدا کنید. 

 

2. اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند | قوانین سفت‌ و سخت در مورد امور منزل 

حاکم بودن قوانین  سفت و سخت و انعطاف ناپذیر در امور منزل می‌تواند یکی از دلایل طلاق باشد. چنین اشتباهی در زندگی مشترک سبب می‌شود به جای اینکه خانه مکانی امن و آرام برای زوجین باشد، به یک اردوگاه کار اجباری تبدیل شود!

راه‌حل: با تبدیل کردن کار‌های روزمره خانه به سرگرمی و همراه کردن آن با فعالیت‌های لذت بخش می‌توانید از حاکم شدن قوانین سفت و سخت در امور خانه جلوگیری کنید. اگر در انتهای روز کاری خسته هستید و انرژی برای آشپزی ندارید چه ایرادی دارد که از بیرون غذا سفارش دهید یا مثلا با همسرتان برای تفریح بیرون بروید و نظافت خانه را به بعد موکول کنید. بسیار زیبا‌تر می‌شود اگر نظافت منزل را به فعالیتی مفرح تبدیل کنید و برای کسی که نظافت را زودتر تمام کرد، جایزه تعیین کنید.

 

3. اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند | تأثیرپذیری از طلاق اعضای خانواده، دوستان و آشنایان 

 طبق نظر بهترین روانشناس تهران معمولا افراد از اشخاصی که بیشتر از همه با آن‌ها در ارتباط هستند، تاثیر پذیری خیلی زیادی دارند. داشتن روابط نزدیک با افرادی که در آستانه طلاق هستند، می‌تواند روی ازدواج شما تاثیر منفی بگذارد. اشتباه از آن جایی شروع میشود که زندگی نافرجام و ناموفق آشنایانتان را با زندگی خودتان مقایسه میکنید و به این نتیجه میرسید که مشکلات مشترک در زندگی زناشویی خودتان با همسرتان نیز وجود رسیددارد. در واقع بر اساس دلایل بی منطق و نتیجه گیری‌های غلط از زوج دیگری که طلاق گرفته‌اند به این نتیجه می‌رسید که به زندگی مشترکتان خاتمه دهید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند این است که زندگی خودتان را با بقیه مقایسه کنید.

راه‌حل: واقعیت این است که اگر مشکلی با همسرتان دارید، قطع رابطه راه حل درستی برای این مسئله نیست. زن و مرد باید با هم رو راست باشند و افکارشان را به راحتی به یکدیگر منتقل کنند. اگر فضایخوب و مثبتی در زندگی مشترکتان وجود داشته باشد، هیچ عامل بیرونی نمی‌تواند رابطه  بین شما را خراب کند. روابط نزدیکتان را با دوستان و آشنایان خود حفظ کنید ولی این رابطه نباید تحت تاثیر شرایط آن‌ها ویا حتی طلاق آنان باشد. مشاوره طلاق در زمینه حل مشکلات زناشویی می‌تواند موثر باشد. سعی کنید قبل از اینکه تنش و درگیری‌ها عمیق شود، برای بهبود رابطه و افزایش صمیمیت تدبیری بیندیشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید. 

 

 


 

تاثیر خدمات روانشناسی بر ازدواج موفق

بحث و دعوا در زندگی مشترک تا حدودی طبیعی است و بسیاری از زوجین اشتباهاتی را در طول رابطه خود مرتکب می‌شوند. اما مهم است که افراد اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند را بشناسند و از آن‌ها دوری کنند. همچنین زوجین باید بتوانند بعد از هر بحث و دعوا، رابطه خود را احیا کرده و به درستی با یکدیگر آشتی کنند. روانشناس به شما کمک می‌کند تا اشتباهات خود را بشناسید و گامی در جهت بهبود کیفیت زندگی مشترک خود بردارید. متخصصان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. شما میتوانید با مشاوره تلفنی طلاق،مشکلات خود را شناخته و از طلاق خود جلوگیری کنید و با کمک روانشناس خوب بدانید که آیا طلاق شما کار درستی است یا خیر.

جست و جو