مشاور روانشناس چه راه کارهایی را برای درمان وسواس در کلینیک مشاوره به بیماران ارائه می دهد؟

یک مشاور روانشناس خوب در مرکز مشاوره اختلال وسواس را مجموعه ای از اعمال و افکاری می دانند که باعث می شود افراد نتوانند به زندگی عادی خود ادامه دهند و کارکرد آنها را مختل میسازد . درمان وسواس در کلینیک های روانشناسی نسبت به درجه  و شدت وسواسی که افراد به آن مبتلا هستند متفاوت است. یک روانشناس خوب برای درمان تخصصی وسواس، گاهی اوقات  از تمرینات مخصوصی  استفاده می نماید و گاهی افراد باید دارو مصرف نمایند.دارو درمانی باید حتما زیر نظر روانپزشک در یک کلینیک روانشناسی خوب در تهران انجام گیرد و افراد به طور مرتب باید میزان مصرف داروهای خود را با دکتر روانپزشک چک نمایند. مصرف سر خود داروها ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به همراه داشته باشند.

مشاور وسواس :وسواس به دو صورت وسواس فکری و وسواس عملی تقیسیم بندی میشود.  وسواس فکری،معمولا افکاری تکراری است که فرد بر آن کنترلی ندارد. افکاری مانند نگرانی نسبت به آینده ، ترس از مرگ عزیزان و اتفاقات بد از این گونه افکار هستند که افراد برای آن که این افکار را کنترل نمایند خود را مجبور به انجام دادن اعمالی می کنند. وسواس عملی می توانند به صورت شستشوی مداوم ، چک کردن و شمارش خود را نشان دهند. روانشناس وسواس این افراد را ناراضی از شرایط موجود می دانند زیرا آنها نمی توانند زندگی عادی خود را داشته و همواره برای کاهش اضطراب خود اعمال و افکار وسواسی دارند.

 

 

 

برای درمان وسواس چه کنیم؟

بهترین روش برای درمان وسواس  فکری و عملی به صورت تخصصی مراجعه به یک کلینیک مشاوره خوب و کمک گرفتن از بهترین مشاور روانشناس می باشد. روانشناس خوب با استفاده از تغییراتی در الگوی فکری افراد به آنها کمک می کند تا خود را از این مشکل رها کنند. استفاده از تمرینات نوروفیدبک برای درمان وسواس نیز موثر است و بهترین روانشناسان از این روش در کنار جلسات رواندرمانی استفاده میکنند. به غیر از مراحلی که عنوان کردیم متخصص مشاور در مرکز مشاوره تمریناتی  را برای افراد مشخص می کند که به صورت زیر است:

-         انجام تمرینات ورزشی برای درمان وسواس تاثیر بسیار زیادی دارد. دکتر روانشناس به افراد پیشنهاد می نماید تا برنامه منظمی برای انجام تمرینات ورزشی در طبیعت برای خود ایجاد نمایند.

-         داشتن رابطه و معاشرت با دوستان و خانواده می تواند یکی دیگر از کارهایی باشد که از نظر روانشناس وسواس خوب باعث خواهد شد افراد اضطرابشان کمتر شده و در نتیجه وسواسشان بهبود یابد.

-         تنظیم خواب برای درمان وسواس بسیار اهمیت دارد. نداشتن خواب کافی در افراد باعث افزایش میزان اضطراب و استرس در آنها میشود و کسانی که دچار برنامه خواب نا منظم هستند بیشتر در معرض حاد شدن بیماری وسواس خود می باشند.

-         نوشتن افکاریکی از راه هایی است که باعث می شود تا افراد وسواسی نسبت به اعمال و افکار خود آگاهی کامل بیابند . 

برای درمان اختلال وسواس فکری-عملی می‌توانید از راهنمایی‌های روانشناسان تیم یارا بهره ببرید. کلینیک روانشناسی یارا با درک نیازهای بیماران مختلف  امکان نوبت دهی از بهترین روانشناسان تهران را در سایت خود فراهم کرده است. 

جست و جو