درمان افسردگی |راه های درمان آن چیست؟

درمان افسردگی
 اگر همه گزینه های مختلف درمان افسردگی  شما را گیج کرده است  ، در اینجا نحوه تصمیم گیری درباره انتخاب  بهترین روش درمان برای شما آورده شده است.

 

یافتن بهترین درمان افسردگی برای شما
وقتی افسرده هستید ، می تواند احساس کنید هرگز از زیر سایه تاریک آن خارج نخواهید شد. با این حال ، حتی شدیدترین افسردگی نیز قابل درمان است. بنابراین ، اگر افسردگی شما را از زندگی در زندگی مورد نظر باز می دارد ، در جستجوی درمان آن باشید. از  روان درمانی گرفته تا دارو  تا تغییر سبک زندگی سالم ، گزینه های مختلف درمانی در دسترس است.

مطمئناً ، همانطور که دو نفر دقیقاً به یک شکل تحت تأثیر افسردگی قرار نمی گیرند ، همچنین درمانی برای درمان افسردگی نیز وجود ندارد. آنچه برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد. اگرچه تا آنجا که ممکن است مطلع شوید ، می توانید روش های درمانی را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند تا بر افسردگی غلبه کنید ، دوباره احساس خوشبختی و امید کنید و زندگی خود را بازیابی کنید.برای اطلاعات بیشتر درباره علائم افسردگی کلیک کنید.

 

نکات درمانی افسردگی
تا آنجا که می توانید در مورد افسردگی خود بیاموزید. تعیین اینکه آیا علائم افسردگی شما به دلیل یک بیماری زمینه ای است ، مهم است. در این صورت ، ابتدا باید این بیماری درمان شود. شدت افسردگی شما نیز یک عامل است. هر چه افسردگی شدیدتر باشد ، احتمالاً به درمان شدیدتری نیاز خواهید داشت.

برای یافتن درمان مناسب زمان نیاز است. یافتن روش درمانی و پشتیبانی مناسب برای شما ممکن است به آزمایش و خطا نیاز داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر تصمیم دارید درمانی را دنبال کنید ، یافتن یک درمانگر مناسب و مجرب ممکن است چند ماه طول بکشد. یا ممکن است یک داروی ضد افسردگی را امتحان کنید ، فقط اگر نیم ساعت پیاده روی روزانه انجام دهید متوجه می شوید که به آن نیازی ندارید. برای تغییر ،کمی آزمایش باز باشید.برای شناخت انواع افسردگی کلیک کنید.

 

 

 

 

فقط به داروها اعتماد نکنید.

اگرچه دارو می تواند علائم افسردگی را برطرف کند ، اما معمولاً برای استفاده طولانی مدت مناسب نیست. سایر درمان ها ، از جمله ورزش و روان درمانی ، می توانند مانند دارو موثر باشند ، اغلب حتی بیشتر ، اما عوارض جانبی ناخواسته ندارند. اگر تصمیم دارید دارو را امتحان کنید ، به یاد داشته باشید که هنگامی که شما نیز تغییراتی در سبک زندگی سالم ایجاد می کنید ، دارو بهتر جواب می دهد.

 

حمایت اجتماعی دریافت کنید.

هرچه ارتباطات اجتماعی خود را بیشتر پرورش دهید ، از افسردگی محافظت می کنید.  درخواست کمک نشانه ضعف نیست و به این معنی نیست که شما برای دیگران سنگینی می کنید. غالباً ، عمل ساده گفتگوی رو در رو با شخصی می تواند کمک بزرگی باشد.

 

درمان به زمان و تعهد نیاز دارد.

همه این روشهای درمانی افسردگی زمان بر است و گاهی ممکن است احساس کندی یا ناامیدکننده  داشته باشید. این طبیعی است. ریکاوری معمولاً فراز و نشیب هایی دارد.

 

تغییر شیوه زندگی: یک قسمت اساسی در درمان افسردگی است.
تغییر سبک زندگی ابزاری ساده اما قدرتمند در درمان افسردگی است. بعضی اوقات ممکن است تمام نیازهای شما  همین باشد. حتی اگر به درمان دیگری نیز نیاز داشته باشید ، ایجاد تغییرات صحیح در زندگی می تواند به رفع سریعتر افسردگی کمک کرده و از بازگشت آن جلوگیری کند.

 

تغییر سبک زندگی برای درمان افسردگی
ورزش.

ورزش منظم می تواند به اندازه دارو در درمان افسردگی موثر باشد. نه تنها ورزش باعث افزایش سروتونین ، اندورفین و سایر مواد شیمیایی خوب مغز می شود ، بلکه باعث رشد سلول های جدید مغزی و اتصالات می شود ، دقیقاً مانند داروهای ضد افسردگی. از همه بهتر ، لازم نیست برای یک ماراتن آموزش ببینید تا از مزایای آن بهره مند شوید. حتی یک پیاده روی روزانه نیم ساعته می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. برای حداکثر نتیجه ، 30 تا 60 دقیقه فعالیت هوازی را در بیشتر روزها در نظر بگیرید.

 

حمایت اجتماعی.

شبکه های اجتماعی قوی انزوا را کاهش می دهد ، یک عامل اصلی در ابتلا به افسردگی. با دوستان و خانواده خود مرتباً در تماس باشید ، یا پیوستن به یک کلاس یا گروه را در نظر بگیرید.

 

تغذیه.

خوب غذا خوردن هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت روانی شما مهم است. خوردن وعده های غذایی کوچک و متعادل در طول روز به شما کمک می کند انرژی خود را حفظ کرده و تغییرات خلقی را به حداقل برسانید. گرچه ممکن است غذاهای شیرین بخاطر تقویت سریعی که به شما ارائه می دهند ، مجذوب شما شوند ، اما کربوهیدراتهای پیچیده انتخاب بهتری هستند. 

 

خواب.

خواب تأثیر زیادی بر روحیه دارد. وقتی خواب کافی ندارید ، علائم افسردگی شما بدتر خواهد شد. کمبود خواب تحریک پذیری ، بدخلقی ، غم و خستگی را تشدید می کند. اطمینان حاصل کنید که هر شب به اندازه کافی می خوابید. تعداد بسیار کمی از افراد در کمتر از هفت ساعت در شب عملکرد خوبی دارند. هر شب بین هفت تا نه ساعت خواب داشته باشید.

کاهش استرس برای کمک به مدیریت و کاهش استرس ، تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. استرس زیاد باعث تشدید افسردگی می شود و شما را در معرض خطر افسردگی آینده قرار می دهد. جنبه های زندگی خود را که شما را تحت فشار قرار می دهد ، مانند اضافه کاری یا روابط بدون حمایت ، در نظر بگیرید و راه هایی برای به حداقل رساندن تأثیر آنها پیدا کنید.

 

روان درمانی برای درمان افسردگی
اگر دلیل اصلی پزشکی برای علائم افسردگی شما وجود نداشته باشد ، روان درمانی می تواند یک درمان بسیار موثر باشد. آنچه در درمان می آموزید به شما مهارت و بینشی می دهد تا احساس بهتری داشته باشید و به جلوگیری از بازگشت افسردگی کمک کنید.

انواع مختلفی از درمان در دسترس است. سه روش رایج که در درمان افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد شامل درمان شناختی رفتاری ، درمان بین فردی و روان درمانی می باشد. غالباً از رویکرد ترکیبی استفاده می شود.

برخی از انواع روش های درمانی در مورد چگونگی تغییر شکل تفکر منفی و به کارگیری مهارت های رفتاری در مقابله با افسردگی ، روش های عملی را به شما می آموزند. درمان همچنین می تواند به شما کمک کند تا ریشه افسردگی خود را برطرف کنید ،  عوامل محرک شما برای افسردگی چیست و می توانید برای سالم ماندن چه کاری انجام دهید.


یکی از ویژگی های بارز افسردگی احساس خستگی زیاد و مشکل در تمرکز است. درمان به شما کمک می کند قدم بردارید و ببینید چه عواملی در افسردگی شما نقش دارد و چگونه می توانید تغییراتی ایجاد کنید. 

ایجاد روابط بهتر و بهبود روابط فعلی به کاهش انزوا و ایجاد حمایت اجتماعی کمک می کند که در پیشگیری از افسردگی مهم است.

تعیین مرزهای سالم. اگر استرس و خستگی کافی دارید و احساس می کنید نمی توانید نه بگویید ، بیشتر در معرض خطر افسردگی هستید. تعیین مرزهای سالم در روابط و محل کار می تواند به کاهش استرس کمک کند و درمان می تواند به شما کمک کند مرزهای مناسب شما را شناسایی و تأیید کند.

رسیدگی به مشکلات زندگی گفتگو با یک درمانگر معتمد می تواند بازخورد خوبی در مورد راه های مثبت تر برای کنترل چالش ها و مشکلات زندگی ارائه دهد.

درمان فردی یا گروهی؟
با شنیدن کلمه "درمان" ممکن است به طور خودکار به فکر جلسات یک به یک با یک درمانگر باشید. با این حال ، گروه درمانی می تواند در درمان افسردگی نیز بسیار مفید باشد. جلسات درمانی گروهی و انفرادی معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. فواید هر کدام چیست؟ در درمان انفرادی ، شما در حال ایجاد یک رابطه قوی با یک شخص هستید و ممکن است احساس راحتی در به اشتراک گذاشتن برخی اطلاعات حساس با یک نفر نسبت به یک گروه راحت تر باشد. همچنین توجه فردی پیدا می کنید.

در گروه درمانی ، گوش دادن به همسالانی که همان مبارزات را پشت سر می گذارند ، می تواند تجربیات شما را تأیید کند و به ایجاد عزت نفس کمک کند. اعضای گروه اغلب در نقاط مختلف افسردگی خود قرار دارند ، بنابراین ممکن است نکاتی را از کسی که در سنگر است و یا کسی که یک مشکل چالش برانگیز را حل کرده است دریافت کنید. شرکت در گروه درمانی علاوه بر ارائه الهام و ایده ، می تواند به افزایش فعالیت ها و شبکه های اجتماعی شما نیز کمک کند.

جست و جو