مشاوره آنلاین چه مزایایی دارد؟

مشاوره آنلاین در روانشناسی به چه صورت است؟ در عصر امروز با پیشرفت و گسترش تکنولوژی، امکان دریافت خدمات در تمامی حوزه های علمی و درمانی افزایش یافته است. امروزه مشاوره روانشناسی برای همه ی افراد لازم است تا بتوانند مشکلات و بحران های زندگی خود را به خوبی حل کرده و پشت سر بگذارند. اما بسیاری از افراد، به دلایل مختلف امکان دسترسی به مشاوره حضوری را نداشته و نمی‌توانند به صورت حضوری  از راهنمایی‌های متخصصان روانشناسی بهره ببرند. مشاوره آنلاین این امکان را برای آن ها فراهم می‌کند. همچنین مشاوره آنلاین از مزایای زیادی همچون دسترسی راحت تر، هزینه کمتر، راحتی بیشتر و غیره برخوردار است. مشکلاتی همچون افسردگی، اضطرب، مشکلات شغلی و سایر موارد مشابه به خوبی توسط مشاوره آنلاین درمان می‌شوند و نتیجه بخش هستند. 

 

هدف از  مشاوره آنلاین چیست؟

هدف اصلی مشاوره روانشناسی این است که به افراد کمک کند تا بتوانند مشکلات تحصیلی، حانوادگی، فردی، ازدواج، شغلی و غیره خود را حل کنند و باعث می‌شود که افراد الگوهای فکری و رفتاری خود را بشناسند تا بتوانند بخش های مختلف زندگی خود را بهبود بخشند. همچنین بهترین روانشناس کمک می‌کند که افراد نسبت به مشکلات روحی، رفتاری و ذهنی و روانی خود آگاهی پیدا کنند و در مقابل این مشکلات قدرتمند شوند. برخی دیگر از دلایل اهمیت مشاوره  روانشناسی عبارتند از:

_رشد قدرت تفکر و قدرت حل مساله

_آگاهی نسبت به نقص های شخصیتی و رفتاری  و برطرف کردن آن ها

_حل مشکلات بین فردی

_کاهش خطا در هنگام تصمیم گیری

 

مشاوره آنلاین به چه صورت است؟

برای انجام مشاوره آنلاین راه کار های زیادی وجود دارد:

1.پیام متنی و رسش و پاسخ در چت به صورت آنلاین

2.تماس صوتی و مکالمه

3.تماس تصویری

 

مشاوره آنلاین چه مزایایی دارد؟

1.ارتباط سریعتر با درمانگر

بعضی از افراد به صورت ناگهانی برایشان ممکن است اتفاقی بیفتد و یا ممکن است دسترسی به مشاوره حضوری برایشان ممکن نباشد و به راحتی میتوانند از مشاوره روانشناسی آنلاین بهره ببرند.

2.صرف وقت کمتر

برای مشاوره روانشناسی به صورت حضوری،نیازمند گذاشتن وقت زیادی است ولی برای انجام مشاوره آنلاین نیازی به رفت و آمدهای طولانی نیست و شما میتوانید در هر زمان و مکانی مشاوره انجام دهید.

3.راحت بود در صحبت و بیان مشکل

بعضی از افراد برایشان راحت نیست که به صورت حضوری و رو در رو مشکل خود را بیان کنند.برای مثال درمانجو میتواند صحبت های خود را با مکالمه تلفنی و یا به صورت پیام متنی برای درمانگر خود بازگو کند.

 

مشاوره آنلاین برای چه کسانی و با چه مشکلاتی مناسب است؟

مشاوره آنلاین برای درمان برخی مشکلات بسیار موثر است. این مشکلات عبارتند از:

_افسردگی. برای اطلاع از علائم افسردگی کلیک کنید.

_اضطراب

_مشکلات شغلی

_مشکل در روابط خانوادگی و اجتماعی

_تغییرات و بحران های زندگی

_غم از دست دادن عزیزان

_اختلال استرس پس از سانحه

_وسواس های فکری و رفتاری

_مشکلات فرزندان

_مهارت های فرزند پروری

نکته: مشاوره آنلاین برای افرادی که دچار مشکلات حاد روانی همچون توهم و هذیان هستند، مناسب نیست. همچنین افرادی که قصد خودکشی دارند نیز بهتر است که به مشاوره حضوری مراجعه کنند.

جست و جو