مشاوره روانشناسی بهترین راه برای درمان اختلالات فردی

مشاوره فردی یک فرصت  بسیار عالی برای دریافت حمایت و راهنمایی در زمان هایی که زندگی پر چالش و مشکل دار شده است.یک  روانشناس فردی در کلینیک تخصصی مشاوره و روانشناسی  می تواند به مقابله با بسیاری از موضوعات  و مشکلات شخصی در زندگی همانند خشم و پرخاشگری، افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، مشکلات قبل و بعد ازدواج و چالش های ارتباطی ، اختلالات روحی و  روانی ، مشکلات  با والدین، مشکلات درسی و حین تحصیل، تغییرات شغلی و غیره کمک کند.

 

 

مشاوره روانشناسی فردی

 

 

 

 

مشاوره فردی چیست؟

مشاوره فردی فرایندی مرحله ای  است که در طی آن مراجعان به صورت مکرر و هفتگی با یک دکتر روانشناس در مرکز روانشناختی در ارتباط هستند . مشاور روانشناس به افراد این اجازه را  می دهد تا احساسات و هیجانات، افکار و باورها و رفتارهای خود را مورد سنجش قرار دهند و همچنین یک  روانشناس فردی به شناسایی  کردن مواردی  که در زندگی خود میخواهند تغییر دهند،  تعیین اهداف مهم  شخصی خود و بالا بردن توانایی درک خود و دیگران نیز می پردازند.

مشاوره فردی در یک  مرکز روانشناسی،همچنین  بر روی نگرانی های افراد در خصوص آینده آنها نیز تمرکز دارد.مشاوره فردی ممکن است در ارتباط با سوگ مرگ عزیزان ، مشکلات شغلی ،مشکلات ارتباطی و اجتماعی  و  دیگر موارد باشد. . مشاوره روانشناسی در یک مرکز مشاوره خوب به شما کمک میکند تا افکار،رفتار و حالات خلقی خود را از طریق متخصصان سلامت روان بهبود ببخشید.

 

اهداف مشاوره فردی

به طور کلی، هدف یک  مشاور روانشناس این است  بر روی بهداشت و سلامت روان افراد تمرکزمی کند و به مراجعان  خود کمک می کند که بهبود پیدا کنند،شخصیتشان رشد کند و به سوی زندگی سالم تر پیش بروند. مشاوره خوب اهداف خاصی را برای درمان  هریک از افراد تعیین میکند . افراد ممکن است برای حل مشکلاتی که در نظرش سخت است و از عهده ی او خارج است به رولنشناس مراجعه کنند. . فراوانی و مدت درمان بستگی به میزان پیشرفت و شدت اختلال و مشکلات  افراد  دارد.

 

بهترین مشاوره میتواند افسردگی و اضطراب را در افراد کاهش داده و به افراد در درمان آنها کمک کند و میتوان  اثرات مثبت درمان را در بهبود اختلالات روانی  افراد مشاهده کرد. درمان میتواند در مسائل روحی، عاطفی، جسمی و رفتاری به افراد  کمک کند.در واقع، بسیاری از مراجعان پس از پایان  جلسات درمانی به بهبود  می رسند  و اغلب جلسات رواندرمانی موثرتر و پایدارتر از  از داروها می باشد زیرا داروها ممکن است عوارض جانبی مضر را در افراد  ایجاد کند . 

جست و جو