بهترین مشاور و روانشناس خانواده در چه مواردی به کمک مراجعین کلینیک روانشناسی می آید؟

یک مشاور خانواده خوب می تواند بهترین انتخاب یک خانواده برای عبور از مشکلات ومسیر پر پیچ و خم زندگی باشد و میتواند یک همراه در زندگی افراد باشد. یک روانشناس خانواده  خوب در بهترین کلینیک روانشناسی برای حل مشکلات خانواده میتوامد به عنوان فردی بی طرف را بین اعضای خانواده داشته باشد. بهترین مشاور خانواده از جلسات فردی و گروهی برای شناخت افراد و تشخیص روابط عمیق بین آنها استفاده می کند. در بسیاری از کلینیک های روانشناسی معمولا به زوج هایی که برای مشاور پیش از ازدواج مراجعه می نمایند پیشنهاد می کنند از یک دکتر روانشناس برای همراهی در مراحل مختلف زندگی کمک بگیرند تا همواره مشکلاتشان را با مشاور مطرح نمایند نه با دوستان و نزدیکان و توجه به این نکته بسیار با اهمیت است. در بسیاری از مواقع دیده شده است افراد برای مشاوره از کمک خانواده ها و دوستانشان استفاده می کنند و این در حالی است که به احساسات شخصی افراد در مسئله مورد مشورت توجه چندانی ندارند و این بزرگ ترین اشتباه می تواند در زندگی باشد.

استفاده از یک دکتر روانشناس خانواده می تواند این اطمینان را به مراجعین بدهد که با یک فرد متخصصی مشورت می نمایند که به آنها مشاوره تخصصی ارائه می دهد . بدون هیچ گونه سوگیری عاطفی به حل مشکلات افراد کمک خواهد کرد. در بسیاری از موارد کسانی که به بهترین کلینیک های روانشناسی در تهران  برای مراجعه به یک مشاور خوب می آیند، در ابتدا تنها نیاز به صحبت و تخلیه روانی افکار خود دارند. یک روانشناس خوب خانواده با توجه به این نیاز مراجع از همان ابتدای کار،شروع به آموزش و راهنمایی نمی کند و به مراجعین خود این اجازه را می دهد که روان و ذهن خود را پاک سازی کنند و فشارهای ناشی از مشکلات زندگی خود را نزدمتخصص روانشناس خانواده بیان کنند. در این جلسات ،یک مشاور خانواده خوب می تواند به ریشه و لایه های عمیق تر ذهنی مراجع دست یابد. یک روانشناس خوب با سوااتی که میکند باعث میشود مراجع به علت فشار روانی خود نزدیک شود و آنرا بیابد. بعد از آن که فرد از فشار ذهنی کمی رهایی یافت و به آرامشی نسبی رسید، مشاور با سوالات تخصصی تر به ناخودآگاه فرد ورود میکند و می تواند با کمک گرفتن از اطلاعات آن مسیر صحیح آموزش را برای مراجع بیابد.

 

 

 

 

 

بهترین مشاور خانواده با اطلاعاتی که از سمت مراجع دریافت میکند به تنهایی مورد بررسی قرار نمیگیرد بلکه از تست های روانشناسی نیز کمک می گیرد تا بتواند اطلاعات بیشتری بدست بیاورد. به طور معمول یک مشاور خانواده خوب به کمک فکر می کند تا خودش را برای برطرف کردن مشکلات آماده کند.

بهترین مشاوران خانواده در مرکز مشاوره اگر نیاز به بررسی روانشناس دیگری مانند روانشناس کودک ، سکس تراپیست ، روانپزشک یا دیگر مواردی را احساس نماید مراجع خود رابه روانشناس متخصص مورد نظر ارجاع داده  تا در زمینه مناسب خود آموزش دیده و درمان را شروع کند.

 

جست و جو