تاثیرات مشاوره زناشویی بر کاهش میزان خیانت در زندگی زناشویی و طلاق

یکی از مهمترین موضوعاتی که در دنیای امروز در بهترین مرکز روانشناسی مورد توجه افراد میباشد، بالا بودن نرخ طلاق و خیانت به دلایل مختلف از جمله مشکلات جنسی و به دنبال آن عدم مراجعه به سکس تراپی می باشد . از آنجایی که روابط جنسی موضوعی بسیار با اهمیت در زندگی زناشویی می باشد ، به عنوان یک پایه و رکن مهم در شکل گیری خانواده به حساب می آید . روانشناس سکس تراپی در مراکز مشاوره و رواندرمانی ، عدم توجه  لازم و همچنین رفع مشکلات جنسی را یکی از دلایل سردی زوجین به زندگی مشترکشان و باعث بروز طلاق عاطفی و طلاق واقعی می دانند که در صورتی که در آن به شکل مناسبی مداخله نشود کل زندگی خانوادگی افراد را درگیر آن خواهد کرد .

بسیاری از افراد به دلیل آموزش های فرهنگی و سنتی از بیان مشکلات جنسی خود حتی در زمان ازدواج  هنگام مراجعه به یک روانشناس خوب شرم داشته و باعث بروز ناهنجاری ها و مشکلاتی در زندگی مشترکشان  می شوند . در بهترین کلینیک های روانشناسی، برای آن که افراد در بیان احساسات خود آرامش بیشتری داشته باشند، هم از مشاور خانم و هم از مشاور آقا برای حل مشکلات جنسی و مشاوره زناشویی استفاده می شود تا مراجعین بدون خجالت و شرم درباره مسائل و مشکلات خود صحبت نمایند . وجود اعتماد لازم برای محرمانه ماندن صحبت ها بین  روانشناس سکس تراپی و مراجعین ،یکی دیگر از مسائلی می باشد که بسیار باحائز اهمیت است .دکتر روانشناس سکس تراپی در کلینیک مشاوره بدون هیچگونه قضاوتی درباره افراد در تلاش اند  تا در حل مشکلات جنسی آنها ، به افراد کمک کنند .

 

 

 

 

چه زمانی به مشاوره و روانشناسی زناشویی خوب نیازمندیم ؟

-   نداشتن تمایل به رابطه جنسی : یکی از مهمترین موضوعاتی که افراد در مشاوره روانشناسی  طلاق برای دلیل و علت طلاق خود بیان می کنند ، تمایل نداشتن شریک زندگی به برقراری رابطه جنسی میباشد . درمانگر روابط جنسی در مراکزمشاوره و رواندرمانی ،به افراد پیشنهاد می کنند تا در صورت روبرو شدن با این مسئله، حتما از کمک یک سکس تراپیست بهره بگیرند و با کمک او درباره دلایل بی میلی خود با همسر ، صحبت شود .

یکی از بیشترین دلایل بروز بی میلی جنسی در افراد،داشتن مشغله فکری زیاد و یا مصرف داروهای آرامش بخش و تقویت کننده های قوای جنسی می باشد که افراد بدون دستور پزشک آنرا مصرف میکنند . این دارو ها در دراز مدت عوارضی از جمله بی میلی و سرد مزاجی را برای زوجین به همراه دارد . از همین رو بهترین روانشناس سکس تراپی ، مصرف دارو را تنها زیر نظر پزشک مربوطه مجازمیداند و مصرف سرخود آنها را نادرست میداند .

-         مشکلات ارگاسم : بوجود آمدن یکسری از مشکلات که مربوط به ارگاسم است، در افراد مختلف دلایل زیادی اعم از مشکلات روانی و همچنین مشکلات جسمی ممکن است  دربر داشته باشد . از جمله دلایل دیگر آن می توان به تفکرات و عقاید نادرستی که در شماری از خانواده ها دیده می شود ، نام برد . افرادی که در دوران کودکی و نوجوانی خود با این تفکر که رابطه جنسی امری گناه و ناپسند است مواجه بوده اند به سختی می توانند در رابطه جنسی با همسر خودلذت جنسی را به طور درست تجربه کنند . این دسته از افراد نیاز دارند که به یک مشاور سکس تراپ خوب مراجعه کنند تا با کمک او بتوانند افکار نادرست خود را اصلاح کنند .

مشاهده عکس ها و فیلم هایی که در آن روابط جنسی به شکل اغراق آمیزی نشان داده میشود و به دنبال آن خود ارضائی افراد به واسطه مشاهده این فیلم و عکس ها ازجمله دیگر دلایلی می باشد که افراد به خاطر آن،در رابطه جنسی خود دچار مشکلات خواهند شد .

 

 

-         دگر خواهی و خیانت : گاهی اوقات ،بعضی از افرادی که برای مشاوره خیانت به کلینیک روانشناسی مراجعه می کنند از مشکلی به نام دگر خواهی و تنوع طلبی رنج می برند که سبب می شود فرد تنها با برقراری رابطه جنسی با همسر خود تمایلاتش برطرف نمیشود و برای رفع این نیاز خود، دست به خیانت و برقراری رابطه با افراد دیگری نیز میشود . این افراد تنها رفع میل جنسی رابه عنوان دلیل خیانت خود مطرح میکنند و همچنین به شریک زندگی خود نیز علاقه مند میباشند .

مراجعه به یک روانشناس سکس تراپی خوب برای این دسته از افراد امری ضروری بوده تا ریشه تمایلات آنها به شکل مناسب بررسی شده و تحت درمان روانشناسی قرار گیرد .

 

برای بهترین مشاوره سکس تراپی معمولا مراجعه حضوری گزینه مناسب تری می باشد اما گاهی افرادی که به دلایل گوناگون مانند شرم و خجالت نمیتوانند به صورت حضوری با دکتر مشاوره نمایند،در اینصورت میتوانند می توانند از مشاوره تلفنی نیز برای رفع مشکلات جنسی خود استفاده کرده و با یک متخصص مشاور در زمینه روابط جنسی خود گفتگو کنند تا راه حل های تخصصی را دریابند .

جست و جو