مشاور خوب | به چه کسی مشاور خوب می گویند؟

 یک مشاور خوب در بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی  ببه والدینی کمک میکند که ممکن اسن کودکانشان خجالتی باشند و یا اضطراب داشته باشند و ... . .در این موارد  بهترین مشاور همواره  در تلاش است تا از روشها و تکنیک های درست روانشناسی از آسیب هایی که به کودک میتواند وارد شود در هر زمینه ای جلوگیری کند تا این کودکان در زمان بزرگسالی مشکلات کمتری را داشته باشند . انتخاب یک روانشناس کودک خوب  به والدین این فرصت را می دهد تا با آموزش راه  و روش های مناسب ن و درست نه تنها از آسیب های  احتمالی به کودک جلوگیری کنند بلکه در پیشرفت و ترقی به کودکان خود در یک کلینیک روانشناسی کمک کنند.

 

 

کلینیک روانشناسی کودک

 

 

 

بهترین مشاوران در صورت عدم تمایل کودک در تعامل با همسالان و شرکت در فعالیت های گروهی در بین کودکان ، اگر به صورت شدید مشاهده کنند، این کودکان راگوشه گیر دانسته و  این کودکان نیاز به بررسی در یک مرکز مشاوره  خوب دارند. بعضی اوقات این کودکان بر اساس نظر مشاور کودک با وجود اینکه می توانند با دیگر کودکان ، چه آشنا و چه غیرآشنا تعامل و ارتباط بر قرار کنند ، بازی با اشیاء را به بازی با همسالان خود ترجیح می دهند و تمایلی به همراهی دیگر کودکان از خود نشان نمی دهند. گاهی اوقات هم بعضی از  کودکان در برقراری ارتباط با همسالان خود ناتوان اند و از برقراری ارتباط با همسالان خود احساس اضطراب و استرس شدیدبه آنها دست میدهد  که در صورتی که تحت درمان تخصصی توسط یک روانشناس کودک در یک مرکز مشاوره کودک قرار نگیرند احتمال آن که کودک به سمت افسردگی گام بردارد بسیار زیاد است.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با مشاوره روانشناسی کودک کلیک کنید.

 

نوعی دیگر از گوشه گیری در کودکان که متخصص روانشناس به آن توجه زیادی می کند دوری و فرار  کودک برای بازی با همسالان خود می باشد و در صورتی که  والدین، این کودکان را به جبار و با کلمات نامناسب مجبور به بازی کنند  این کودکان واکنشهایی مانند خشم و عصبانیت از خودنشان می دهند. یک مشاور کودک خوب برای درمان خجالت و گوشه گیری در این نوع کودکان در ابتدا تلاش می کند تا با تلاش برای برقراری ارتباط و دیدن واکنش های کودک در مرکز مشاوره کودک تشخیص دهد کودک دچار کدام نوع از گوشه گیری و خجالت می باشد تا برای درمان آن اقدام نماید.

 

 

درمان خجالت در کودکان

بهترین مشاور و روانشناس کودکان برای درمان خجالت و گوشه گیری آنها به والدین پیشنهاد می کنند تا فرزند خود را برای حل این مشکل تحت فشار قرار ندهند و آنها را با جملات مخربی همچون : خجالتی و ترسو ، همراه نکنند. این  نوع کودکان طبق نظر مشاور روانشناس کودک هیچگاه نباید مورد سرزنش واقع شوند برای عدم علاقه به بازی با دیگران و یا والدین نباید آنها را با دیگر کودکان مقایسه کنند. متخصص روانشناس کودک به والدین پیشنهاد می کند تا اعتماد به نفس کودک را با عنوان توانایی های کودک و پیدا کردن نکات مثبت در کودک و تقویت آن تشویق کنند.

طبق نظر دکتر روانشناس کودک ،اگر والدین سعی کنند تا با اجرای  بازی هایی به صورت گروهی که بزرگسالان نیز در آن با کودکان مشارکت و همکاری  دارند ترتیب نمایند کودک می تواند کم کم و به مرور زمان اعتماد به نفس لازم را به دست آورده و خود با وجود کنار رفتن والدین از بازی با بقیه همسالان مشارکت خود را ادامه دهند و به آرامی و بدون فشار از این احساس گوشه گیری رها شوند.

 

 

 

نرگس برجسته باف

کلینیک روانشناسی یارا

جست و جو