درمان نوروفیدبک در یک کلینیک تخصصی نوروفیدبک و مرکز تخصصی روانشناسی و رواندرمانی برای حل چه مشکلاتی انجام می شود؟

یکی از انواع روش های  درمانی ،نوروفیدبک میباشد که در کلینیک تخصصی روانشناسی توسط یک روانشناس نوروفیدبک انجام میگردد و به طور کلی نوروفیدبک یک از انواع روش های درمانی بر پایه ی یادگیری مغز است . درمان نوروفیدبک با ارائه ی  بازخوردی به فرد در مورد عملکرد مغز خود به خصوص امواج مغزی آن ها می باشد به عبارت دیگر نوروفیدبک تغییراتی در امواج مغزی ایجاد میکند زیرا که هر فرد هم سطح عملکرد و هم نوع عملکردش بهبود میابد.

 

 

 

 

 

 

موارد کاربرد نوروفیدبک  

نوروفیدبک دریک مرکز تخصصی مشاوره با اثربخشی خود که بدون هیچگونه آسیب و ضرری بوده و استفاده از آن برای مشکلاتی در طیف اختلالات خواب ،سردرد میگرن ، اختلالات افسردگی، اضطراب و اختلالات عاطفی کاربرد دارد . از درمان نوروفیدبک می توان برای افرادی که مبتلا به اختلالات مغزی مانند اوتیسم ، فلج مغزی و تشنج هستند استفاده کرده و به عملکرد آنها کمک شود و در اینجا یادآور شویم که دکتر نوروفیدبک در تلاش است تا امواج مغزی را بهبود ببخشد و عملکرد را در حد مطوب قرار دهد.

 

تاثیر نوروفیدبک در کودکان بیش فعالی/کمبود توجه

درمان نوروفیدبک توسط متخصص نوروفیدبک برای اختلال بیش فعالی/کمبود توجه نیز بسیار تاثیرگذار است . مدیریت اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه  در کودکان کمی دشواراست اختلال بیش فعای اختلال پیچیده ای است که میتواند عملکرد کودک را در مدرسه و خانه تحت تاثیر خود قرار دهد.درمان نوروفیدبک برای بیش فعالی توسط دکتر روان شناس و همچنین با همکاری روانشناس کودکان برای تنظیم فعالیت مغز خود کودک و همچنین تمرکز بر روی درس کودک انجام میگیرد.

 

 

نحوه انجام  نوروفیدبک در مرکز نوروفیدبک یارا

برای انجام نوروفیدبک در کلینیک یارا بعد از بررسی اولیه، انجام مصاحبه و انجام نقشه مغزی، پروتکل درمانی مناسب تنظیم میگردد.

مراجع روی صندلی روبروی مانیتور مخصوص به خود می نشیند. به تشخیص درمانگر، سنسورهایی که حس گر(الکترود) نامیده می شوند، بر روی نقاط مشخصی از سر بیمار قرار می گیرند. این سنسور ها، فعالیت های الکتریکی سلول های مغز را ثبت و در قالب امواج مغزی به شکل های مختلف نظیر نمودارهای رنگی به او نشان می دهند.

در این حالت او سعی میکند، پخش یک فیلم یا هدایت یک بازی کامپیوتری را بدون استفاده از دست و تنها با امواج مغزی انجام دهد. به این شکل فرد با دیدن پیشرفت یا توفق بازی و گرفتن پاداش یا از دست دادن امتیاز و یا تغییراتی که در صدا یا پخش فیلم بوجود می آید، پی به شرایط مطلوب یا نامطلوب امواج مغزی خود برده و سعی میکند تا با هدایت بازی یا فیلم، وضعیت تولید امواج مغزی خود را اصلاح کند.

برای اطلاعات بیشتر ازتاثیر نوروفیدبک بر روی کودکان کیک کنید.

جست و جو