نوروفیدبک برای درمان اختلال حافظه | تقویت حافظه

نوروفیدبک از یک سری تمرین هایی تشکیل می شود که در مرکز مشاوره یارا به افراد کمک می کند تا از طریق  یکی ازشیوه های آموزش بوسیله تکرار، فعالیت های مغزی را تغییر دهد افرادی که از جلسات نوروفیدبک استفاده می کنند معمولا یا دچار اختلالاتی در عملکرد های مغزی خود هستند یا تمایل دارند کارکرد مغزشان بهتر شود. دستگاه نوروفیدبک شامل سیم هایی می شود که به نقاط خاصی در سر هر فرد وصل می شود و یک صفحه مانیتور که تغییرات امواج مغز را نشان می دهد و برنامه هایی که با کمک آنها می توان کارکرد مغز را تغییر داد.

با استفاده دستگاه نوروفیدبک در مراکز مشاوره، روانشناس می تواند عملکرد مغز را در شرایط گوناگون را ثبت کرده و تمرین هایی که فبرای هر فردنیازاست را انجام دهد. یکی از کاربرد های فراوان برای کسانی که در جلسات نوروفیدبک و بیوفیدبک شرکت می نمایند حل مشکلات یادگیری و تقویت حافظه می باشد، کسانی که از مشکلات حافظه رنج می برند با مراجعه به یک کلینیک روانشناسی خوب و انجام جلسات مشاوره معمولا به یک متخصص نوروفیدبک ارجاع داده می شوند تا جلسات نوروفیدبک را شروع کنند.

 

 

 

در ابتدا،مشاور نوروفیدبک برای درمان اختلال حافظه افراد در جلسه اول بوسیله نقشه مغزی امواج مغزی را ثبت کرده و بر حسب شدت اختلالات عملکرد مغزی،تعدادجلسات لازم را برای فرد تعیین مینماید. معمولا برای افرادی که میخواهند جلسات خود را به صورت مکررحضور یابند،پکیج ارائه شده که دارای تخفیف میباشد . درمان با نوروفیذبک هیچگونه از عارضه های مصرف دارو را ندارد و شما میتوانید بدون هیچگونه آسیبی درمان شوید.

 

باید به این نکته توجه داشته باشید کهکسانی که میخواهند در یک مرکز مشاوره خوب نوروفیدبک انجام دهند ، باید در حضور جلسات خود استمرار داشته باشند و وقفه بین جلسات نندازند و کامل جلسات را بگذرانند زیرا احتمال دارد کارکرد دوباره به صورت اول بازگردد و جواب لازم را نگیرند. دربهترین کلینیک های روانشناسی تهران از بهترین دستگاه های نوروفیدبک و بهترین مشاور نوروفیدبک استفاده می شود هر فرد در روزهای مشخصی حضور میابد و معمولا جلسات هفته ای دوبار میباشد.

پس از گذراندن یک دوره از نوروفیدبک ،درمانگر مجددا ارزیابی  میگیرد تا نتیجه را مشاهده کند و ببیند که کارکرد مغز تغییرات مثبتی داشته است .

گاهی لازم است افراد در کنار نوروفیدبک،جلسات رواندرمانی را با یک دکتر روانشناس بگذرانند تا تاثیرات زودتر و بهتر ایجاد شود. بسیاری از مشاور کودکان برای افزایش حافظه کودک،تمرکز کودک و در بسیاری از موارد درمان بیش فعالی کودکان نوروفیذبک را پیشنهاد میکنند زیرا تاثیر درمان نوروفیدبک و درمان بیوفیدبک در کودکان بسیار بیشتر می باشد. انجام تمرینات نوروفیدبک که با نشان دادن تصاویر به کودکان همراه است می تواند در تاثیر گذاری آن بی افزاید.

جست و جو